Het programma omvat:

Certified Nutrition Program

Concept

Een dieet dat als doel gewichtsverlies heeft, is altijd gebaseerd op het verminderen van de opname van calorieën. Het lichaam compenseert deze verminderde calorieopname door uit eigen vet-en proteïnenreserves te putten.

Proteïnen zijn de bouwstoffen van de spieren. Met het proteïne-(of eiwitrijk) dieet ga je zeer snel vermageren zonder veel spiermassa te verliezen, in tegenstelling tot een klassiek dieet dat een daling van de spiermassa kan veroorzaken. Dit komt omdat bij een grote opname van proteïnen de spieren steeds voorzien worden van bouwstoffen, het lichaam moet dus een andere energiebron aanspreken. Omdat je weinig of geen suikers opneemt tijdens dit dieet, heeft uw lichaam weinig andere keuze dan zijn energie uit de verbranding van vetten te halen.

Dit natuurlijk proces noemt men “ketose”.

FASE 1: DIEETFASE (STRIKT)​
Na 24u - 48u zijn de suikervoorraden van het lichaam als energiebron uitgeput. Je bent verplicht vetten te verbranden om suikers aan te maken. Tijdens deze fase neem je enkel 4 tot 6 maaltijdzakjes per dag, verdeeld over de verschillende maaltijden en aangevuld met de toegelaten groenten. In de eerste 14 dagen van de strikte fase verliezen vrouwen meestal 4 a 6 kilogram, mannen ongeveer 7 kilogram.

FASE 2: DIEETFASE (GEMATIGD)
Tijdens deze fase neem je 2 tot 4 maaltijdzakjes per dag, aangevuld met de toegelaten groenten. Er worden ook bijkomende dierlijke en plantaardige proteïnen opgenomen via de voeding, zoals mager vlees, magere vis, magere melkproducten of eieren.

FASE 3: OPBOUWFASE
Tijdens deze fase neem je  2 tot 3 maaltijdzakjes per dag aangevuld met groenten, fruit en zuivelproducten. Deze fase is een zeer gevoelig; individueel voedingsadvies kan hier belangrijk zijn, vandaar dat je arts over individuele dieetbladen beschikt. 

FASE 4: STABILISATIEFASE
In deze fase is de combinatie van regelmatige beweging en het toepassen van de nieuw aangeleerde voedingshygiëne van essentieel belang voor het behoud van je optimaal gewicht.